tiistai 14. helmikuuta 2017

OI MIKSI NÄMÄKIN HÄVITIN!




Ystävänpäiväkortteja ei minulla ole ollut tapana lähettää, mutta tekstiviesteillä olen ystävänpäivätervehdyksiä joskus lähettänyt.


Kouluaikoina suosittuja olivat ns. muistikirjat, joihin ystävät liimasivat kauneimmat kiiltokuvansa ja kirjoittivatpa pienen värssynkin, vaikkapa tällaisen:


"Niin monta pientä lintua
  kuin pääsi päällä lentää,
  niin monta sull' on ystävää,
  vaan muista mua sentään"

              tai näin


"Ystävyys on kuin pikkuinen ukko,
  jolla on taskussa avain ja lukko.
  Sillä se sitoo ystävät yhteen
  niin kuin maamies pellolla lyhteen"


Tällaisia kirjoja ei taida enää kukaan kirjoitella kun on tullut niin paljon kaikenlaista muuta, enkä minäkään harmikseni ole noita kirjojani säilyttänyt. Nyt niitä olisi kiva katsella, mutta joskus ne eivät tuntuneet tärkeiltä ja johonkin ne olen tullut hävittäneeksi.


OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ SINULLE IHANA LUKIJANI JA BLOGIYSTÄVÄNI!






 

24 kommenttia:

  1. Oikein hyvää ystävänpäivää! <3 Mäkin olen harmitellut ihan samaa, että miksei ole tullut säästettyä näitä kiiltokuva-runo-ystäväkirjoja..!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Nyt niitä kelpaisi katsella, mutta silloin aikanaan ne eivät tuntuneet niin arvokkailla, että säästämään olisi ruvennut :(

      Poista
  2. Hehhee. Arvaa vaan, että mietin just noita kahta samaa Ystävänpäiväkirjaan kirjoitettua runonpätkää eilen, kun koitin muistella, mitä kaikkia niitä vakiovärssyjä oli. Olivat ekat, jotka tuli mieleen.

    En niin piittaa mistään "keksityistä" Ystävänpäivistä, mutta koska sellainen kuitenkin nyt on, niin käytän tilaisuutta hyväksi ja toivotan aurinkoisen iloista Blogiystävänpäivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja sitten se, että "Kun kirppu puree sinua, niin muista silloin minua"

      Ei ystävänpäivä minullekaan mikään "viettopäivä" ole, vaan näin somen kautta lähetetty tervehdys kuittaa enemmät onnittelut.
      Aurinkoinen päivä tosiaan saatiin ja minä en ole edes ulos nokkaani pistänyt!

      Poista
    2. ja kirppuruno jatkui niin, että ...
      "jos se puree kovasti, sinusta tulee Rovasti :D"

      Poista
    3. Tuo loppu taitaa olla hiukan uudempaa tuotantoa, tai ainakaan meillä päin ei sitä tuohon runoon kuulunut. Aina oppii jotain uutta!

      Poista
  3. Tämä on kuin telepatiaa! Mietin noita kirjoja, eikö niitä nimitetty muistokirjoiksi, juuri pari päivää sitten. En oikein edes tiedä, mistä putkahtivat mieleen. Ajattelin, että jos minulla olisi tyttölapsenlapsia, herättelisin henkiin nuo kirjat, mutta pojat eivät niistä niin taidan välittää. Oma kirjani on varmaan lapsuudenkotini ullakolla.
    Ihanaa Ystävänpäivää Sinulle blogiystäväni Kristiina 💝T.Maija myrskyluodolle.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Telepatiaa hyvinkin, kun nuo muutkin tuolla aiemmin tuntuivat muistelleen näitä nimenomaisia kirjoja. Hienoa jos sinulla on vielä kirja tallessa. Mulla on niin monta muuttoa takana, eikä lapsuudenkotiin (-koteihin) ole mitään asiaa, kun niissä asuvat toiset ihmiset.
      Terkut sinne ja oikein aurinkoista päivää!

      Poista
  4. Ihanaa ystävänpäivää! <3 Minulla nuo kaikki muistokirjat ovat vielä tallessa - arkistolaatikossa vaatehuoneen hyllyllä :) Niitä olisikin mukava selailla pitkästä aikaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pia. Voi ihme, että sinulla ne on tallessa. Teepä joskus postaus niistä. Olisi kiva päästä näkemään ne!

      Poista
  5. Hyvää ystävänpäivää!❤

    VastaaPoista
  6. Hyvää ystävänpäivää Krisse ♡

    VastaaPoista
  7. Muistelen, että minulla olisi vielä ehkä muutama kiiltokuva- ja ystäväkirja tallessa, mutta ihan varma en kyllä ole. Olen myös muuttanut elämäni aikana niin monta kertaa, että roskiin on mennyt varmaan paljon sinne kuulumatontakin.
    Yhden serkkuni kirjoittaman värssyn muistan: "Mä ruusun sulle antaisin, mut mistä mä sen saan, kun nykyajan kukkaset on paperia vaan" =D
    Kiitos Krisse ja oikein ihanaa ystävänpäivän iltaa myös sinulle ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa jos olisi noita tallessa, mutta minulla ei ole. Minä muistan tuon värssyn näin: "Ruusun sulle antaisin, mut mistä mä sen saan, kun lumi peitti kukkaset..... (loppua en muista)

      Poista
  8. Ihanaa ystävänpäivää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tuulanneli. Toivottavasti päiväsi on ollut hyvä😊

      Poista
  9. Oikein hyvää ystävänpäivää, Krisse - jälkijunassa, mutta eikös se jokainen päivä ole ystäväpäivä;)
    Ja itsekin olen harmitellut, että nuo ystäväkirjat (ja kiiltokuvakirjat) olen joskus hävittänyt...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lady❤ Kaikkea ei voi säästääkään. Minulla on kyllä taipumuksena Konmarittaa liiankin herkasti 😊

      Poista
  10. Kiitos samoin, hyvää ystävänpäivää <3 Äidilläni (70 v) on vielä lapsuuden ystäväkirja tallessa,
    vanhanaikaisia värssyjä ja kiiltokuvia on hauska aina silloin tällöin selailla. Ja taitaa sieltä äitini kätköistä löytyä minunkin ystäväkirjani, meidän mummo ei heitä koskaan mitään pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kun noita vanhoja kirjoja on jollain säilynyt.

      Poista