tiistai 24. heinäkuuta 2012

Koska nähdään taas? - När kan vi träffas igen?




 
Tänään poimin kimpun Keijuangervon oksia hienoon kirpputorilta Turusta ostamaani litranmittaan. Sopivat hyvin! Mitan kyljessä on nähtävissä tarkastuskyltti jossa päivämäärä ja vuosiluku 1965. Ihana! Sain mukavan puhelun entiseltä työkaverilta ja suunniteltiin yhdessä tapaamista täällä Ahvenanmaalla. Kolmaskin kaveri olisi tulossa, mutta on vaikeaa löytää sellainen aika joka sopii kaikille kolmelle vuorotyöläiselle.Toivon todella että voidaan tavata !
I dag plockade jag kvistar av Keijuangervo och nu har jag dem  i en fin litersmått som jag köpte på loppis i Åbo. De passar så bra i den! På måttet kan man se en skylt med årtalet 1965. Härligt! Jag fick ett härligt samtal av en fd. arbetskompis och vi planerar att vi skall träffas här på Åland.  En annan kompis vill också komma med, men det är inte så enkelt att hitta en tid som passar för alla tre som jobbar oregelbundet. Jag hoppas verkligen att vi kan träffas snart!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti